- To wydarzenie minęło.
stopień I – Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia
14 marca @ 09:00 - 15 marca @ 15:30
850złSzkolenie przeznaczone jest dla logopedów/ neurologopedów/ surdologopedów pracujących z
osobami z dziecięca apraksją mowy, ORM, afazja motoryczną i rozwojową itp. W czasie zajęć
omawiana zostanie specyfika dziecięcej apraksji mowy oraz przedstawione zostaną zasady pracy
i praktyczne strategie prowadzenia terapii w oparciu o zasady motorycznego uczenia artykulacji
osobami z dziecięca apraksją mowy, ORM, afazja motoryczną i rozwojową itp. W czasie zajęć
omawiana zostanie specyfika dziecięcej apraksji mowy oraz przedstawione zostaną zasady pracy
i praktyczne strategie prowadzenia terapii w oparciu o zasady motorycznego uczenia artykulacji
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia
Dzień 1.
1. Dziecięca apraksja mowy (Childhood Apraxia of Speech) – cechy charakterystyczne i kryteria
diagnostyczne
2. Dziecięca apraksja mowy a apraksja oralna i dyspraksja
3. Dziecięca apraksja mowy u osób z autyzmem
4. Zasady prowadzenia terapii apraksji, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg. zasad
motorycznego uczenia
5. Zasady doboru słownictwa w terapii – wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór słownictwa
6 Zasady planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC
7.Terapia wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki
Dzień 2.
1. Przegląd głosek polskich w ujęciu motorycznym
2. Typy podpowiedzi : gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od
przodu/od końca itp.
3. Zasady stosowania i wycofywania podpowiedzi w oparciu o model DTTC ( Dynamic Temporal
and Tactile Cueing)
4. Stosowanie uproszczeń i przybliżeń słownych
5. Praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię wg zasad motorycznego
uczenia się
6. Zasady współpracy z rodziną osoby objętej terapia wg zasad motorycznego uczenia się
1. Dziecięca apraksja mowy (Childhood Apraxia of Speech) – cechy charakterystyczne i kryteria
diagnostyczne
2. Dziecięca apraksja mowy a apraksja oralna i dyspraksja
3. Dziecięca apraksja mowy u osób z autyzmem
4. Zasady prowadzenia terapii apraksji, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg. zasad
motorycznego uczenia
5. Zasady doboru słownictwa w terapii – wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór słownictwa
6 Zasady planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC
7.Terapia wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki
Dzień 2.
1. Przegląd głosek polskich w ujęciu motorycznym
2. Typy podpowiedzi : gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od
przodu/od końca itp.
3. Zasady stosowania i wycofywania podpowiedzi w oparciu o model DTTC ( Dynamic Temporal
and Tactile Cueing)
4. Stosowanie uproszczeń i przybliżeń słownych
5. Praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię wg zasad motorycznego
uczenia się
6. Zasady współpracy z rodziną osoby objętej terapia wg zasad motorycznego uczenia się
Ewa Grzelak, logopeda, terapeuta AAC, terapeuta metody PROMPT, SCERTS, glottodydaktyk,
szkoleniowiec MÓWika, wykładowca akademicki.. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami w
komunikowaniu się i używaniu mowy artykułowanej i języka. W praktyce logopedycznej bazuje na
zastosowaniu zasad motorycznego uczenia się artykulacji u dzieci z apraksja, afazją motoryczną z
praktycznym wykorzystaniem metody PROMPT oraz wsparciu środowiska dziecka w tym zakresie.
Ciągle pogłębia swoją wiedzę, ze szczególnym naciskiem na metody pracy z dzieckiem z
autyzmem i apraksją. Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji, zarówno w Polsce jak i
zagranicą. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się prowadząc swoje stronę internetową
www.apraksja.pl oraz spotkania, prelekcje i szkolenia dla rodziców i specjalistów. Prywatnie
mama dwunastoletniego Huberta, chłopca z autyzmem i apraksją mowy, użytkownika AAC.
szkoleniowiec MÓWika, wykładowca akademicki.. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami w
komunikowaniu się i używaniu mowy artykułowanej i języka. W praktyce logopedycznej bazuje na
zastosowaniu zasad motorycznego uczenia się artykulacji u dzieci z apraksja, afazją motoryczną z
praktycznym wykorzystaniem metody PROMPT oraz wsparciu środowiska dziecka w tym zakresie.
Ciągle pogłębia swoją wiedzę, ze szczególnym naciskiem na metody pracy z dzieckiem z
autyzmem i apraksją. Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji, zarówno w Polsce jak i
zagranicą. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się prowadząc swoje stronę internetową
www.apraksja.pl oraz spotkania, prelekcje i szkolenia dla rodziców i specjalistów. Prywatnie
mama dwunastoletniego Huberta, chłopca z autyzmem i apraksją mowy, użytkownika AAC.
14-15 marca 2024 Tarnów
Szkolenie 16h dydaktycznych Dzień 1 9-16:30 Dzień 2 9-15:30
Szkolenie 16h dydaktycznych Dzień 1 9-16:30 Dzień 2 9-15:30
Cena za osobę – 850 zł brutto
zgłoszenia:
agnieszka.madejska@onet.pl
tel.664 800 375
agnieszka.madejska@onet.pl
tel.664 800 375
Pokaż mniej