Attention Autism
14 czerwca 2025 @ 09:00 - 15 czerwca 2025 @ 15:00
1300złAttention Autism
Dwudniowe szkolenie. Poziom 1, 2 oraz poziom 3, 4 programu.
Szkolenie dla logopedów/ neurologopedów psychologów i pedagogów i rodziców pracujących z dziećmi z autyzmem a także z dziećmi z deficytami uwagi i nadpobudliwością psychoruchową zarówno indywidualnie jak i w grupach.
W ciagu dwudniowego szkolenia uczestnicy zdobywają umiejętności tworzenia i wprowadzania wszystkich 4 poziomów programu Attention Autism. Szkolenie koncentruje się na praktycznych aspektach programu, pracy w zespole i zaoferowania dzieciom nieodpartego zaproszenia do nauki. Program Attention Autism koncentruje się na nauczaniu koncentracji uwagi, komunikacji i interakcji społecznych. Szkolenia są prowadzone z zastosowaniem zasad programu Attention Autism. Trening przedstawia techniki działania, filmy pracy z dziećmi, praktyczne wskazówki dla uczestnikówi i pomysły na zajęcia. Intencją szkolenia jest rozwój i współpraca nad praktycznymi umiejętnościami potrzebnymi uczestnikom, by czuć się pewnie w tworzeniu i prowadzeniu programu Attention Autism.
Prowadząca: CELINA TWARDYSZ Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, pedagog specjalny, surdopedagog oraz pedagog osób z niepełnosprawnością intelektualną, terapeuta osób z autyzmem. Pierwszy i jedyny w Polsce certyfikowany trener i nauczyciel metody Attention Autism. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i rodziców z zakresu metody Attention Autism. Uczestniczka szkoleń i konferencji o tematyce autyzmu w Polsce i za granicą.
Dzień pierwszy;
– wyjaśnienie wpływu zaburzeń spektrum autyzmu na umiejętności koncentracji uwagi oraz na zdolność dziecka do uczenia się zarówno indywidualnie, jak i w grupie;
– poznawanie mocnych stron dzieci z autyzmem, wykorzystanie mocnych stron do procesu
uczenia i rozwijania nowych umiejętności;
– przedstawienie pierwszych dwóch etapów czterostopniowego programu Attention Autism;
– planowanie i wprowadzanie programu;
– zasady poziomu pierwszego oraz poziomu drugiego programu Attention Autism;
– omówienie błędów, które są najczęściej popełniane oraz problemów, które możemy
napotkać podczas prowadzenia zajęć;
– występowanie zachowań trudnych podczas zajęć Attention Autism oraz omówienie
sposobów radzenia sobie z nimi;
– omówienie celów pracy nad koncentracją uwagi oraz komunikacją;
– powiązanie programu nauczania z programem Attention Autism;
– przeprowadzenie praktycznych zajęć przygotowujących do prowadzenia dwóch pierwszych
etapów Attention Autism.
– wyjaśnienie wpływu zaburzeń spektrum autyzmu na umiejętności koncentracji uwagi oraz na zdolność dziecka do uczenia się zarówno indywidualnie, jak i w grupie;
– poznawanie mocnych stron dzieci z autyzmem, wykorzystanie mocnych stron do procesu
uczenia i rozwijania nowych umiejętności;
– przedstawienie pierwszych dwóch etapów czterostopniowego programu Attention Autism;
– planowanie i wprowadzanie programu;
– zasady poziomu pierwszego oraz poziomu drugiego programu Attention Autism;
– omówienie błędów, które są najczęściej popełniane oraz problemów, które możemy
napotkać podczas prowadzenia zajęć;
– występowanie zachowań trudnych podczas zajęć Attention Autism oraz omówienie
sposobów radzenia sobie z nimi;
– omówienie celów pracy nad koncentracją uwagi oraz komunikacją;
– powiązanie programu nauczania z programem Attention Autism;
– przeprowadzenie praktycznych zajęć przygotowujących do prowadzenia dwóch pierwszych
etapów Attention Autism.
Dzień drugi :
– omówienie wpływu spectrum autyzmu na rozwój komunikacji, poznanie etapów
komunikacji oraz jej znaczenie w pracy z dziećmi z autyzmem
– omówienie znaczenia relacji i interakcji w pracy z dzieckiem z autyzmem;
– poznanie zasad komunikacji z dzieckiem z autyzmem;
– przedstawienie roli i znaczenie postawy terapeuty/nauczyciela w pracy z dzieckiem
z autyzmem;
– omówienie myślenia obrazowego u osób z autyzmem oraz jego wpływ na interakcje
i funkcjonowanie w społeczeństwie;
– przedstawienie poziomu trzeciego oraz czwartego programu Attention Autsim – zasady,
praktyczne wskazówki, omówienie problemów, które można napotkać podczas pracy
i sposoby radzenia sobie z nimi;
– znaczenie zabawy w pracy z dzieckiem z autyzmem;
– przeprowadzenie praktycznych zajęć przygotowujących uczestników szkolenia do
prowadzenia trzeciego i czwartego etapu programu Attention Autism, przykładowe zadania;
– wykorzystanie programu Attention Autism w pracy z dziećmi starszymi oraz nastolatkami z autyzmem.
komunikacji oraz jej znaczenie w pracy z dziećmi z autyzmem
– omówienie znaczenia relacji i interakcji w pracy z dzieckiem z autyzmem;
– poznanie zasad komunikacji z dzieckiem z autyzmem;
– przedstawienie roli i znaczenie postawy terapeuty/nauczyciela w pracy z dzieckiem
z autyzmem;
– omówienie myślenia obrazowego u osób z autyzmem oraz jego wpływ na interakcje
i funkcjonowanie w społeczeństwie;
– przedstawienie poziomu trzeciego oraz czwartego programu Attention Autsim – zasady,
praktyczne wskazówki, omówienie problemów, które można napotkać podczas pracy
i sposoby radzenia sobie z nimi;
– znaczenie zabawy w pracy z dzieckiem z autyzmem;
– przeprowadzenie praktycznych zajęć przygotowujących uczestników szkolenia do
prowadzenia trzeciego i czwartego etapu programu Attention Autism, przykładowe zadania;
– wykorzystanie programu Attention Autism w pracy z dziećmi starszymi oraz nastolatkami z autyzmem.
Termin: 14-15 czerwca 2025 (sobota 10-16, niedziela 9-15)
Miejsce: Tarnów
Koszt: 1300zł
Zgłoszenia agnieszka.madejska@onet.pl
Tel.664800375